Koska pelin tiimellyksessä useimmat talon säänöt tuppaavat ison osan ajasta unohtua jotain muokkausta on tehtävä. Sääntövariaatiot muistuvat mieleen vain silloin kuin on rauhallisempi tilanne ja mitään kiireellistä ei tapahdu niin säännöt lienee muokata myös siltä pohjalta.
#10
Taistelijat
Kokemustasoja noustessaan taistelijat, haltiat ja kääpiöt heittävät osumapisteensä kahdella nopalla valiten tuloksista paremman.
Jossain blogissa törmäsin tälläseen, että noustessaan tasoo, pelaaja saa päättää, heittääkö normisti lisää hipareita, vai heittääkö kaikkien tasojensa hiparit uusiksi.
VastaaPoistaJeff Rients toi tuon mulle ensimmäisen kerran tutuksi. Veljeni joka pelaa useimmiten pelinjohtajan suojuksen toisella puolen sanoi että se on muuten toimiva idea mutta pelaajalle ei tule etenemisen tunnetta kun vaihtoehdot joko se että saa lisää hipareita tai ei siinä missä yhden pisteen parannuskin tuntuu kynsin ja hampain kamppailulta edistysaskeleelta.
PoistaJoo on totta, ettei tossa eteneminen ole lainkaan lineaarista.
VastaaPoistaMua on osumapisteissä hämmentänyt se, että kun hahmon saa muuten heittää ja valita itse, niin osumapisteitä ei saa, mutta kuitenkin huonot osumapisteet voivat pilata muuten hyvänkin hahmon, varsinkin jos rakenne on tullut jätettyä keskinkertaiseksi.
pelasin tässä add-kamppiksessa missä 5. tason velholla on jotain 10 hp, eikä se vaikuta lainkaan hauskalta pelattavalta siksi, että se on koko ajan kanttuvei. Kokeneempi pelaaja osaisi toki pelata varovaisemmin, mikä parantaisi uptimee, mutta silti...