Olin pitkään miettinyt että olen laiminlyönyt jonkin merkityksellisen yksityiskohdan ASE-kampanjaan laatimissani sääntömuunnoksissa. Yksityiskohta on pieni mutta virhe oli sellainen että moinen saattaa hetkellisesti vetää maton alta.
#5
Kilpiä tullaan rikkomaan!
Pelaaja jonka hahmolla on kilpi kädessä voi lähitaistelussa yhden vauriota aiheuttavan iskun sijaan päättää ottaa koko iskun kilvellä vastaan jolloin kilpi rikkoutuu mutta hahmo ei ota vahinkoa. Pelaaja voi tehdä päätöksensä vaurionopan heiton jälkeen. Maagiset kilvet jotka on tehty argoniumista voivat rikkoutua, mutta on 20% mahdollisuus per maaginen plussa että kilpi säilyykin ehjänä kärsien vain lommon. Maagiset kilvet jotka on tehty tuhoutumattomasta protoniumista eivät ota naarmuakaan, sellaisen omistaja voi siis mitätöidä yhden vahinkoa tekevän hyökkäyksen kierroksessa. Tämä sääntö on mukailtu Jeff's Gameblog ja Trollsmyth blogeista anomaaliseen luolakomppaukseen sopivaksi.
Tämä onkin aika hyvä. Kilvelle tulee muutakin käyttöä kuin +1 AC.
VastaaPoistaTässä vielä linkki alkuperäiseen: http://trollsmyth.blogspot.fi/2008/05/shields-shall-be-splintered.html
VastaaPoistaTuo on toiminut pelissä todella hyvin ja vähentänyt "matalan tason helvetissä" tapahtuvia hahmokuolemia varmaan puolella. Hahmoilla ei hirveästi noita kilpiä pyöri mukana ja mitään juustoamista ei ole tapahtunut.
Tärkeä korjaus tuossa on kampanjamaailmaa koskeva, pelaajilla on mahdollisuus jossain vaiheessa löytää tuhoutumattomasta protoniumista tehty kilpi niin olisi kummallista että se menisi säleiksi kun joku ogre vaikka huitaisee olan takaa, Sen verran harvinaisesta artifaktista puhutaan kuitenkin että yhden hyökkäyksen torjuminen per kierros protoniumkilvellä ei suista peliä raiteiltaan.