sunnuntai 27. toukokuuta 2012

RISK 2210 A.D.

Parin viikon aikana on ollut hieman aikatauluihin liittyviä ongelmia roolipeleihin sopivan illan järjestämisessä joten olemme pelanneet lautapelejä. Koska kesä on pehmentänyt pollan ainakin allekirjoittaneella mitään kauhean voimakasta aivotyöskentelyä vaativia pelejä ei ole tullut pelattua. Pelasimme tavallista Riskiä täysin sääntökirjan esittämän tavan mukaan ja tuli todettua että kyseessä on oikeasti aika huono peli, olen vuosia pitänyt peliä hyvänä koska kaveriporukan tulkinnat ja tapa pelata ovat olleet joustavia. Hankkiudun vanhasta Riskistäni eroon ja hankin Riskistä 2210 A.D. version joka oli sääntökirjan perusteella paras ja jota lautapelinörttien viisaat suosittavat juuri sinä versiona jota pelata jos Riskiä on pakko pelata.

Aivan mainiosta pelistä näyttäisi testipelin perusteella olevan kyse. Isompi ja parempi scifistinen versio on ensinnäkin näyttävän näköinen ja pelissä voi jopa mennä valloittamaan tai paeta kuuhun Iron Skyn hengessä. Lisäväriä scifistelyyn tappajarobotteineen toivat peliporukkani jäsenen Lassin pöydän yli heittelemät velmut viittaukset Judge Dredd ja Martha Washington sarjakuviin. Joka puolella karttaa on vaihtoehtoisia reittejä ja hyökkäyksiä voi tehostaa komentajilla jotka ovat pelin superyksikköjä. Pelin varsinainen suola on maa-alueiden valloituksen oheen tuotu uusi resurssien hallinta eli energia. Energialla ostetaan aloitusjärjestys, komentajat ja kortteja joilla voidaan heittää kaikkea mahdollista toisten pelaajien kiusaksi. Elämys on kaaoottinen sekamelska joka tuo noppien paiskomiseen pohjaavan pelin parhaat puolet esille. Ainoa mistä voisin nillittää on kaikista standardeista poikkeava korttien koko joka tarkoittaa että niitä ei siis voi mitenkään suojata tulevalta käytöltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.