Koska kampanjat ovat kuivatelekalla ainakin vähän aikaan ei runosuoni oikein pulppua, niinpä olen kuluttanut aikaani laadukkaan elokuvataiteen parissa.
Elokuvassa Krull pääpahan linnoitus teleporttailee joka päivä uuteen sijaintiin, tässä voisi olla ajatusta fantasiakampanjaan, joka päivä heitetään nopilla (pituus, leveys) satunnainen numeroitu heksa missä linnake on sillä kertaa.
Vanhassa suosikissani Willow on kohtaus jossa päähenkilö yrittää hoidella amatöörivelhona lähestyvän peikon hengiltä mutta onnistuukin vain muuttamaan sen vihamielisestä apinamaisesta rääpiöstä kahden sinivalaan kokoiseksi kaksipäiseksi lohikäärmeeksi, tästä voisi kehittää jonkun velhontaitojen mokailutaulukon jossa tulokset vaihtelevat pelkästä epäonnistumisesta aina täydellisiin katastrofeihin. Mogaat tulipalloloitsun ja kuu halkeaa tms.
Arvon Jonas!
VastaaPoistaNautin suuresti tämän blog:n lukemisesti, mutta nyt olen kyllä närkästynyt tästä kirjoituksesta. Ymmärrän toki, että aina ei voi tuottaa kanssaihmisten mielikuvitusta ruokkivaa materiaali, mutta tästä jäi sellainen tunne,ettette te ole edes yrittänyt! Nähdäkseni, olette ottaneet kaksi eri elokuvissa näkemäänne asiaa ja vain toteatte, että niitä voisi käyttää jossakin roolipelissä taulukon muodossa. Odotan teiltä enemmän! Olette nyt menneet siitä, mistä aita on matalin. Luettuani blog:ianne olen vakuuttunut, että voisitte antaa näillekin ideoille teidän oman persoonallisen vaikutuksenne. Nyt asia on typistynyt vain kahden asian sellaisenaan siirtämiseen: elokuvasta "Länsirintamalla ei mitään uutta", saisi taulukon, josta voisi heittää millä tavoin ihminen silpoutuu rynnäköidessään vihollistulta kohti. James Bond agenttiseikkailuelokuvista saisi taulukon, millä tavoin rikollisjohtaja voisi yrittää surmata hahmot. Elokuvasta "Yksi lensi yli käenpesän" saisi taulukon, millä tavoin mielenterveyspotilaiden "Monopoly" - peli kulkee. Närkästykseni paistanee esimerkkieni töykeästä esitystavasta. Olen närkästynyt siitä, ettette te kunnioita itseänne tässä tapauksessa ja vaadi itseltänne sitä, mihin pystytte tässä kirjoituksessanne. Kiitän muista oivallisista kirjoituksistanne ja palaan varmasti tänne yhä uudelleen nauttimaan ajattelunne seuraamisesta.
Kiittäen:
(nimim.)Huolestunut kansalainen
Noiden ideoiden silmut eivät valitettavasti ole vielä itselläni oikein auenneet. Ajatus ei vain kulje.
VastaaPoistaOlen miettinyt miten tuosta teleporttailevasta linnasta saisi seikkailua jossa ei vain todeta että menettte Uttisputtiksen Tietäjän luokse niin tiedätte mihin se teleporttaa seuraavaksi. Eli esimerkiksi eri vaihtoehtojen miettimistä etukäteen.
Tuosta velhoilusta taas että voisiko ekpotentiaalista kasvua käyttää mokaamisten suhteen että kampanjassa että kaikki vähänkin tymäkämpi magia pitäisi suuria riskejä sisällään johtaen siihen että jokainen loitsukirja on kuin vääriin käsiin päätynyt salkkuydinpommi. Eli pelissä olisi pelaajien käsissä joku juttu joka voi muuttaa melkein mitä vaan sattuman oikusta.
Näissä haja-ajatelmissa on kyllä se huono puoli että ne eivät varmaan kulje minnekään joten turha niitä on varmaan jäsentelemättömänä kirjoittaa blogiinkaan.
Kirjoittelen tällä hetkellä puhtaaksi Labyrinth Lord B/X yhteensopivaa muokkausta DCC roolipelin 0-tason hahmoista, ei mikään mielikuvituksellisin juttu mutta olen hieman laajentanut sen aloitusammattivalikoimaa.
Mielestäni hyvä idis tuo, että taikuus voi mennä kyttyrälleen. Se tekee taikuudesta enemmän villin voiman mitä yritään kahlita (tulipalloksi vaikka), mutta koska taikuus on villiä voimaa, sen kahlitseminen omiin tarkoituksiin ei aina mene niin kuin suunniteltu.
VastaaPoista