Tällä kertaa pelisessio Warhammerin parissa sujuikin toiminnallisesti noppien kolistessa lattialle, pulla suussa selittäen ja kahvin läikkyessä hahmolomakkeille.
Peli alkaa sillä että pimeänäköön kykenevät Eldir ja Garil ovat vahdissa signaalitornissa yön pimeimpänä hetkenä. Muut ovat lähettyvillä leirissä ja Renate on jätetty pitämään huolta jokilaivasta. Kuluu hetki ja erittäin hiljainen kävelevä kuollut melkein yllättää Eldirin. Garil ja Eldir huutavat lyhyen taistelun jälkeen muut paikalle. ruumista tutkitaan ja siltä löytyy omituinen riipus kaulasta.
Seikkailijat siirtyvät tutkimaan sisätiloja elokalmon kaulasta löytynyt outo riipus aktivoi salaluukun lattiassa. Ylös tunkee zombeja jotka siivutetan yksi toisensa jälkeen. Hans saa ohimoonsa mojovan tällin ja pelinjohtajana heitän myhäillen salaisia todennäköisyyksiä. Hitailla ja kankeilla kalmoilla ei ole muutoin kunnon mahdollisuuksia pistää vastaan.
Seikkailijat laskeutuvat alas Joakimin ja Siegfriedin pitäessä perää ja valaisten etenemistä. Hans unohtaa klaustrofobiansa hetkellisesti kärsimänsä tällin ja virtaavan adrenaliinin johdosta. Alkaa huone huoneelta Eldirin johtamana jonkinlaisen velhontornin puhdistaminen kävelevistä kuolleista. Alkaen kammiosta jonka lattiassa on outo maaginen kuvio, hylätyn laboratorion läpi kirjastoon ja sieltä tutkijan työhuoneeseen jonka seiniä koristavat Von Wittgensteinin suvun aatelisten muotokuvat. Joka huoneessa on hitaasti rahnustavia kalmoja jotka tuhotaan järjestelmällisesti suurimmaksi osaksi Eldirin miekalla. Joakim käy taistelun vanavedessä läpi pergamentteja ja karttoja joita lojuu joka paikassa. Hans, Franz ja etenkin Siegfried tajuavat iskeneensä kultasuoneen tajutessaan kuinka paljon kirjoja koko paikka on pullollaan.
Seikkailijat perääntyvät hyvän sään aikana tutkiakseen paikkaa syvemmälle myöhemmin päiväsaikaan. Seuraavana päivänä organisoidaan kaiken irti lähtevän kuljetus jokilaivalle ja laskeudutaan syvemmälle. Aivan pohjalta löytyy lisään vanhoja ja kallisarvoisia kirjoja ja hyvin huolestuttavia muistiinpanoja liittyen Von wittgensteinin sukuun.
Kun koko paikka on tyhjennetty kuittaavat seikkailijamme luvatun palkkion kääpiöinsinööreiltä ja jatkavat matkaansa. Joakimin kirjaopinnot syventävät hänen tietämystään lääketieteestä ja hän huomaa erään merkittävän asian. Hansin haava on hautamädän läpitunkema, hän aloittaa hoidon joka alkaa vaikuttaa jo päivää paria myöhemmin, pelastaen hänen henkensä. Matka jatkuu pitkin Reik-virtaa hyvien tienestien kera ja vielä hulppeampien voittojen siintäessä haaveissa.
Kertakaikkiaan mainio sessio! Oli tosi mukavaa taas pienen tauon jälkeen pelata Warhammeria.
VastaaPoistaOli aivan mainio peli, olen itse ollut yllättynyt kuinka paljon menoa ja melskettä näissä vanhoissa Warhammerin seikkailuissa on.
VastaaPoista